DUYURULAR

Ekonomi, göç ve yerleşme
MEB 12 Ders Kitabı

MKEK SANAYİ VE TEKNOLOJİ MÜZESİ GEZİSİ

15 Ekim 2014 Çarşamba günü Makine-Kimya-Endüstri Kurumu, Sanayi ve Teknoloji Müzesi’ne yaptığımız geziden oldukça etkilendiğimi belirterek yazıma başlamak istiyorum. İstanbul’un fethini takiben 1453 yılında Tophane-i Amire adıyla kurulup zaman içinde Tophane Müşirliği, İmalat-ı Harbiye, Askeri Fabrikalar ve son olarak 1950 yılında Makine-Kimya-Endüstri Kurumu adını alan bu mekân, sizi Türk tarihine uzanan minik bir yolculuğa çıkarıyor âdeta. Türkiye’de sanayinin temellerini atmak, Türkiye sanayisine yön veren bilgi ve teknolojiyi sergilemek amacıyla kurulan, sanayi kültürünün oluşup gelişmesi çerçevesinde alınan yolu günümüze taşıyan Sanayi ve Teknoloji Müzesi, sanayi tarihimizi öğrenmemiz adına önemli bir görevi üstleniyor. 19. yüzyılın sonunda Batılılaşma hareketleri kapsamında yapılan bu bina, Kurtuluş Savaşı’nda süvari kışlası olarak kullanılmış ve işgal altındaki İstanbul’dan getirilen askeri malzemelerle birlikte atölyeye dönüşmüştür. Bu bilgiyi göz önünde bulundurduğumuzda, bu müzeyi Ankara’nın başkent oluşunun yıldönümüne yakın bir tarihte ziyaret etmemizin nedeni çok daha iyi anlaşılıyor. İstanbul’un işgali üzerine Kurtuluş Savaşı’mız Ankara’dan yönetiliyor ve İstanbul’dan kaçırılan savaş mühimmatları günümüz Sanayi ve Teknoloji Müzesi’ne getiriliyor. Atölyeye çevrilen bu mekân, düşmanı yurdumuzdan atmamızın destekçisi konumuna geliyor.

Müze binası, 20 Kasım 1922 yılındaki yangın sonucu tamamen yanıyor. Ulu Önder Atatürk, yangın yerine gelerek herkese geçmiş olsun diliyor ve bu müzelerin daha iyisinden yüzlerce yapacaklarını söylüyor. Cümlesini “Türk; Öğün, Çalış, Güven!” sözleri ile bitiren Gazi Mustafa Kemal Paşa, Türk milletinin azim ve çalışkanlığına da bu müze sayesinde vurgu yapıyor.

Müzede sergilenen daktilolar, eski telefonlar ve Gazi Kovan en çok ilgimi çeken eserler oldu. İstiklal Savaşı’nda bir buçuk yıl içerisinde sekiz kez doldurulan ve her kullanım sonrası tekrar atölyeye getirilen Gazi Kovan’ın, Cumhuriyet’in ilanından sonra yapılan 101 pare top atışının en son atışı şerefini taşıyarak, Kurtuluş Savaşı’nın destanı ve en önemli simgelerinden biri olması hepimizin, tarihimizi bir kez daha saygı ile anmamızı sağladı.

Son olarak, zamanında Ankara Hükümeti’nin savunucusu ve destekçisi olan bu müze, coğrafya dersinin hayatımızdaki yerini bana tekrar hatırlattı. Ankara ilinden savaşın yönetilip bu müzedeki çabalar sonucu Türk milletinin bağımsızlığını kazanması, coğrafyanın hayatımızın bir parçası olduğunu ve hayatımızdaki her şeyde izi olan bir bilim olduğunu gösterdi.

SEVDA ÖĞÜT 9/A

ÇAYIRHAN ELEKTRİK SANTRALİ VE BEYPAZARI GEZİSİ

Çayırhan Elektrik Santrali ve Beypazarı Gezisi

Coğrafya öğretmenlerimiz tarafından düzenlenen Çayırhan gezisi, bizim için oldukça eğiticiydi. İki saat süren eğlenceli otobüs yolculuğundan sonra Çayırhan Termik Elektrik Santrali’ne vardık. Tesis yetkililerinden bilgi aldıktan sonra baretlerimizi taktık ve santrali gezmeye başladık. Gezi sırasında anladık ki aslında bizler için çok önemli bir yerde bulunuyorduk.

Gezimizde, gündelik hayatımızda düşünmeden, çabuk ve kolay harcadığımız elektriğin ne kadar zor elde edildiğini öğrendik. Ayrıca elektrik santrallerinde iş kazası riskinin çok yüksek olduğunu ve bu riski ortadan kaldırmak için işletme müdürlüğünün bir dizi önlemler aldığını fark ettik.

Çayırhan’dan çıktık ve yine düştük yola. Gideceğimiz yer, Beypazarı’ydı. Yola çıkmadan birkaç plan yapmıştık: Gümüşçüler gezilecek, Beypazarı kurusu alınacak, yörenin meşhur yemekleri yenilecek... Beypazarı’na ulaştıktan sonra güzel bir lokanta aramaya başladık. Arkadaşlarımızla Beypazarı’nın yöresel ve nefis yemeklerini yedikten sonra alışveriş yaptık. Tabii ki kendimizi gümüşçülerin içinde kaybettik. Fotoğraf çektirip o anları ölümsüzleştirmek istedik.

Gezimiz sona erdikten sonra otobüsümüze döndük, yolculuğun sonuna gelmiştik. İki saat süren dönüş yolumuzda gezimizin ne kadar güzel olduğunu ve gezide neler öğrendiğimizi hem hocalarımız hem de arkadaşlarımızla paylaştık. Bu güzel geziyi düzenleyen öğretmenlerimize çok teşekkür ederiz.

BEYZA NUR SAĞLAM 11-A

Çayırhan Elektrik Santrali ve Beypazarı Gezisi

14 Ekim 2014 Salı günü, coğrafya öğretmenlerimizle Çayırhan’a gittik. Gezimizin amacı, bir enerji kaynağı olarak linyitin nasıl kullanıldığını yerinde görmek ve öğrenmekti. Şimdiye kadar bir termik santralin nasıl işlediğini hiçbirimiz görmemiştik. Gideceğimiz yer Ankara’ya yakın olduğu için yolumuz uzun sürmedi. Yola çıkışımızdan iki saat sonra Çayırhan’a vardık. Burası doğal yapısıyla Ankara’ya benzer özellikler taşıyordu.

Çayırhan Termik Santrali, bacasından çıkan yoğun dumanıyla hemen dikkat çekiyordu. Termik santralin bulunduğu yere gittiğimizde yetkililer bizi karşıladı ve güvenlik tedbiri olarak bize baret dağıttılar. Büyükçe bir binanın önünde toplanıp orada çalışan bir mühendisten bilgi aldıktan sonra enerji üretim tesislerini gezdik. Öğrendiğim kadarı ile santral, hemen yakınında bulunan kömür rezervlerini değerlendirerek enerji üretmekte. Bacalarında bulunan filtre sayesinde havaya yayılan kirli gaz büyük ölçüde engellenmekte, bu şekilde doğaya verilen zarar azaltılmaktadır.

Çayırhan Termik Santrali’ne yaptığımız bu gezi bana göre; bizleri termik santrallerin işleyişi ve enerji üretimi açısından bilgilendirmenin yanı sıra, insan yaşamı ve zorlukları hakkında da bilinçlendirdi. Pek çok insan, termik santralde ve kömür ocaklarında çalışarak aldıkları maaşla ailelerini geçindirmeye çalışıyor. Çoğu zaman bizim düşünmeden boşa harcadığımız elektrik için büyük çabalar harcanıyor.

Çayırhan Termik Santrali gezisi dönüşünde yolumuz üzerinde bulunan ve pek çok eski uygarlığa ev sahipliği yapan Beypazarı’na da uğradık. Tarihi çarşı ve konakları, yöresel yemekleri, dokuma ve gümüş takı atölyeleri oldukça ilgimizi çekti. Beypazarı’nda geçirdiğimiz keyifli bir saatten sonra eğitici ve eğlenceli gezimiz okula dönüşümüzle sona erdi.

MELİSA İPEK 11- A

FURKAN ORUÇ REHABİLİTASYON MERKEZİ SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

Özel Bilkent Lisesi, IB programı CAS etkinliği kapsamında, gönüllü olan bazı IB öğrencilerinin katılımıyla Furkan Oruç Rehabilitasyon Merkezi ile ortak bir çalışma yürütmekte. Ben de bu gönüllülerden biriyim. Bu merkezin amacı, özel eğitime ihtiyaç duyan zihinsel engelli çocuklara destek olmak ve onların eğitimlerine katkıda bulunmaktır. CAS için katılabileceğim başka aktiviteler de olmasına rağmen, ben bu aktivitede görev almak istedim. Çünkü zihinsel engelli çocuklarla sağlıklı iletişim kurma yollarının herkes tarafından öğrenilmesi gereken bir şey olduğuna inanıyorum. Dolayısıyla her hafta salı günleri okul çıkışında, diğer gönüllü arkadaşlarımla birlikte bu merkeze gidiyor ve bir buçuk saat kadar bir süreyi oradaki özel dostlarımıza ayırıyoruz.

Biz bu aktiviteye başlayalı yalnızca iki hafta oldu. İlk haftası ise bayram tatilinden önceydi. Bu nedenle henüz fazla bir şey yapamadık. İlk hafta tanışmayla geçti. İkinci hafta ise dörderli- beşerli gruplara ayrılarak orada bulunan çocuklarla zaman geçirdik. Tabii ki yanımızda bu işi bilen eğitimciler de vardı. Bir buçuk saat boyunca dört arkadaşımla birlikte üç özel çocukla ilgilendik. Bu çocuklardan ikisi otizmli ikiz olan Atakan ve Ataberk’ti. Sanırım hayatım boyunca ilk defa bu kadar tedirgin yaklaştım birilerine. Açıkçası onlarla iletişim kurarken ne yapmam gerektiğine dair hiçbir fikrim yoktu.

Bu aktiviteye katılmak benim için çok önemli. Bu sayede insan iletişiminde daha bilinçli bir birey olarak yetişeceğime inanıyorum. Bu yıl okulumuzda bu aktivite üçüncü kere düzenleniyor. Her yıl olduğundan daha kalabalık bir grubuz. O çocukların da, bizlerin de hayatında bir değişiklik yaratabileceğimizi umuyorum. Dilerim umutlarım boşa çıkmaz. Fırsatı olan herkesin böyle bir sosyal sorumluluk projesini tecrübe etmesini tavsiye ederim. Sosyal sorumluluk projelerinin insana çok farklı kazanımlar sağladığına inanıyorum.

İDİL ERSUDAŞ 11-E

ÖZEL BİLKENT LİSESİ BM'Yİ ANKARA'DA TOPLADI

Bilkent High Model United Nations (BHMUN) Kulübü öğrencileri, katıldıkları onlarca konferanstan sonra, kendi konferanslarını düzenlemeye karar verdiler. Çalışmaları dokuz ay önce başlayan Bilkent Historical Model United Nations and Contemporary Model North Atlantic Treaty Organization 2014 Konferansı, ilk günü Mithat Çoruh Konferans Salonu’nda ikinci ve üçüncü günü Özel Bilkent Lisesi’nde, son günü de Bilkent Otel’de 10-13 Ekim tarihleri arasında gerçekleşti. Dünyanın çeşitli ülkelerinden ve Türkiye’nin her yerinden gelen lise ve üniversite öğrencilerinden oluşan 239 kişi, simüle edilen 8 komitede, dünya sorunlarını tartıştı.

NATO ve Airbus Group’un sponsorluğunda yapılan konferansta, Metin Çorabatır, Ahmet Parla, Ahmet Altay Cengizer, Petr Lunak gibi isimler ağırlandı. Katılımcılar, açılış ve kapanış seremonilerindeki konuşmacılarla sohbet imkanı buldu.

Tarihi temaya sahip olan bu konferansta asıl amaç; katılımcıların, 2. Dünya Savaşı’ndan sonra kurulan Birleşmiş Milletler’in ilk toplantılarını simüle edip, 20. yüzyılı benimseyerek öğrenmeleri, geleceği değiştirmeleriydi.

12-F öğrencisi Ezgi Ercan’ın liderliğinde ve 12-F öğrencisi Defne Auf’un yardımcılığında, Ömer Ekmekçioğlu, Batu Çoşkun, Revna Cebeci, Liluz Cengiz, Ogün Kargın, Sinan Çorabatır, Orlin Gani, Selin Başak Güngör, Ecem Sezginer, Deniz Sipahioğlu ve Melisa Şendur’dan oluşan takımın düzenlediği konferans, gerek organizasyon, gerek akademik olarak, ilk senesi olmasına rağmen büyük başarı sağladı ve beğeni topladı.

DEFNE AUF 12IB

GAZETELERDE ÇIKAN HABELER

HABERTÜRK

HÜRRİYET

SABAH

MİLLİYET

9.SINIF İNGİLİZCE VE FRANSIZCA KİTAPLARI HAKKINDA

Değerli Velimiz;

İngilizce ve Fransızca kitabı eksik olan öğrenciler 14 Ekim 2014 Salı günü 9. sınıflarda yapılan duyurularda isimlerini yazdırmışlardır. İsimlerini yazdıran öğrencilerin İngilizce ve Fransızca kitapları Özer Kitabevi tarafından 18 Ekim 2014 cuma günü saat 09.00-16:00 arasında okulumuzda satılacaktır. İsimlerini yazdırmayan ya da isimlerini yazdırıp 18 Ekim 2014 cuma günü kitaplarını almayan öğrenciler, bu tarihten sonra Özer Kitabevi’nin Kızılay’daki bürosuna giderek kitaplarını kendilerinin almaları gerektiği öğrencilere belirtilmiştir.

Velilerimizden, çocuklarına eksik kitaplarını Cuma günü alması konusunda hatırlatma yapmalarını rica ediyoruz. Çocuğunuzun eksik İngilizce ve Fransızca kitaplarını 17 Ekim 2014 Perşembe saat 15:00 kadar kütüphane uzmanı Ayşegül Yazar’a (2908944) bildirebilirsiniz.

Saygılarımızla,

ÇAMKORU ÇADIR KAMPI

Kentleşme adı altında betonların arasına hapsolduğumuz bu günlerde, Fatma KAYA, Ülkü ÖZET ve Akif ORHAN öğretmenlerimizin önderliğinde, doğayla iç içe olduğumuz “Çamkoru Çadır Kampı”na gittik. CAS aktivitesi olarak adlandırılan bu etkinlik, 19-21 Eylül tarihlerinde 11 IB sınıfı öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Sabahın erken saatlerinde başlayan gezimizin amacı sadece kamp yapmak değildi. Doğal güzellikleriyle insanda hayranlık uyandıran Çamkoru bölgesi, doğada yaşamanın insana neler hissettirebileceğini de gösterdi. Telefonlarımızın bile çekmediği bu yerde teknolojiden ve sıcak yataklarımızdan uzak iki gün geçirdik. Bu deneyim bize eğlenmenin sıra dışı yollarını öğretirken kamp görevlileri de canımızın sıkılmaması için ellerinden geleni yaptı. Kamp süresince yapılan yarışmalar, oynanan oyunlar ve doğa yürüyüşleri bizlere zamanın nasıl geçtiğini fark ettirmedi. Gün boyunca bizi oyalayan aktiviteler, geç saaatlere kadar devam eden kamp ateşi sohbetleri ve kamp klasiği olan hikâye seansları keyifli vakit geçirmemizi sağladı. Aynı zamanda güzel bir gece yürüyüşü yapma şansı da elde ettik. Ertesi günümüzü ise toparlanmaya ve mıntıka temizliğine ayırdık. Doğayı kirleterek ona zarar vermek yerine temizleyerek doğaya faydalı olmayı amaçladık ve birlik olup torbalarca çöp topladık.

Hepimiz kamptan sayısız deneyim, çıkarım ve bilgiyle yüklenmiş olarak evlerimize döndük. Bu eşsiz deneyimi bizlere yaşattıkları için okulumuza ve öğretmenlerimize arkadaşlarım adına teşekkür ediyorum.

Liluz Cengiz 11F

2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. DÖNEM SINAV TAKVİMİ

2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı 1. Dönem sınav takvimine ulaşmak için lütfen tıklayınız.

KADROMUZ

2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı'nda okulumuzun kadrosuna ulaşmak için tıklayınız.

TELEFON ERİŞİM SİSTEMİ HAKKINDA ÖNEMLİ DUYURU

Okulumuz telefon numaraları üniversite iletişim sistemine entegrasyon nedeniyle değişmiştir.

Bundan sonraki süreçte okul numaramız : 0312 2905200 olacaktır.

Okul faks numaramız 0312 2665000 olarak korunmuştur.

Bir hafta sürecek entegrasyon çalışmaları nedeniyle okulumuza dışarıdan erişim olacak ancak okulumuzdan dış hatlar aranamayacaktır.

Geçiş aşamasında yaşanacak bu durumu bilgilerinize sunar,anlayışınız için teşekkür ederiz.

Okul Yönetimi

İNGİLTERE'DE EĞİTİM GÜNLERİ

British Councıl tarafından organize edilen "İngiltere'de Eğitim Günleri" 20 Ekim 2014 Pazartesi Ankara HiltonSA otelinde gerçekleşmektedir.

İngiltere, İskoçya, Galler ve Kuzey İrlanda'dan dünyaca ünlü üniversitelerin katıldığı organizasyon ücretsizdir.

Yurtdışında eğitimle ilgilenen veli ve öğrencilerimize katılmalarını tavsiye ederiz.

Saygılarımızla

AMERİKA VE ULUSLARARASI EĞİTİM VEREN YURTDIŞI ÜNİVERSİTELERİ İLE İLGİLİ DANIŞMANLIK HİZMETİ

Değerli Velilerimiz;

15 Ekim 2014 tarihinden itibaren okulumuzda, Amerika ve Uluslararası eğitim veren yurtdışı üniversiteleri ile ilgili danışmanlık hizmeti verilecektir.

Uzmanımız Sn. Buket Ayaz her Çarşamba saat 12:00 sonrasında randevu alan veli ve öğrencilerimizle görüşmeye gelecektir.

Uzmanımızla görüşme öncesi okul sekreterimiz Sn. Gülen Koşan’dan mutlaka randevu almanızı öneririz.

Saygılarımızla.

2014 MEZUNLARIMIZA DAİR

Değerli Velimiz;

Lise yaşamını okulumuzda tamamlayan ve üniversiteye uğurladığımız tüm mezunlarımıza okul yaşamları ve sonrasında sağlıklı,mutlu ve başarılı bir yaşam diliyoruz. Üniversite Yerleştirme Sonuçları web sayfamıza eklenmiştir.

2014 Mezunları Sayfası için tıklayınız.

EKİM AYI YEMEK MENÜSÜ

Ekim ayı yemek menüsü için tıklayınız.

DUYURULAR

Liluz Cengiz 11F

2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. DÖNEM SINAV TAKVİMİ

KADROMUZ

2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı'nda okulumuzun kadrosuna ulaşmak için tıklayınız.

TELEFON ERİŞİM SİSTEMİ HAKKINDA ÖNEMLİ DUYURU

Bundan sonraki süreçte okul numaramız : 0312 2905200 olacaktır.

Okul faks numaramız 0312 2665000 olarak korunmuştur.

Okul Yönetimi

İNGİLTERE'DE EĞİTİM GÜNLERİ

Değerli Velilerimiz;

Saygılarımızla.

2014 MEZUNLARIMIZA DAİR

Değerli Velimiz;

2014 Mezunları Sayfası için tıklayınız.

EKİM AYI YEMEK MENÜSÜ

Ekim ayı yemek menüsü için tıklayınız.